Translate

Thursday, September 5, 2013

MHS part 2....

assalamualaikum, salam sejahtera salam satu malaysia and salam MHS evribodii.. hihihi

so here i am again. eksaited tak eksaited tak? tehheee.. well well.. today is khamis. It's already halfway of mhs dah.. and we all eksaited dengan our upcoming event.. THE NIGHT OF MALAM WARISAN BANGSA.

My unit and the unit of tugas2 khas will do the gimik and we do hope the best for it.

nak jadikan cerita.. my unit, sukan and kebudayaan actually have not so many works to do lah kan.. we just pantau bebudak kolej kediaman yang we actually in charge of . giving out some fresh ideas and see them training apa jadah bagai kedebuk kedebak semualah kann. itu je.. and we also in charge of LARIAN KAMPUS AND MALAM WARISAN.. dimana this two event are the most WOW one lah kan.. sebab?

this is the closure event kutt.. so, hari2 lain dimana bebudak modul smbutan sibuklah duk usher budak.. kami2 nih sibuk jyga.. sibuk makan..hikhik.. lepas makan kami layan movie..boleh dikatakan.. kami lepak di bilik gerakan je.. almaklumlah..kerja kami kerja belakang tabir. and we will start doing our job right after all activities in the hall habis.. so kalau ada mulut2 jahat kata kami tak buat keje tuh kann..memang lah tak patut tau..


tapi that is not my point pun tulis this entry.

my point sebenarnya..harini i dapat something new tau.. sebab banyak lagi going on in this U tapi i tatau.. contohnnya.. semalam baru aku tahu kat celah mana the location of studio kebudayaan.. thanks to capik lah kan..

aku kind of kagum juga dengan dgn capik tuh.. iyelah.. banyak juga ilmu dia in this arts field.. macam2 joget pakaian tradisional yang aku duk terkelu2 tatau mende tapi dia tahu.. it is osemm wooo. way tooo osem!


aku dahlahh sememangnya cepat impress dengan mende2 cenggini.. mmg soul lah org kata.. aku suka tengok mende2 kebudayaan nih.. they have their own story behind. dengan all detailing semua.. mmg sangatlah mengujakan urat saraf aku kann.

lepastu, aku dapat peluang harini p ikut awie, one of the member (unit tugas2 khas) p tempat rahsia dia.. kat situ dah gaya macam tampat penyimpanan khazanah melayu dolu-dolu tauu.. ada banyak sangat barang yang aku tak pernah tahu pun kewujudannya ada.. aku rasa curious gila nak tahu.. eventhough setengah manusia maybe find it "menakutkan" to know since its involved dengan alam ghaib semua tapi aku mmg rasa terpanggil2 gilaaa nak tahu.. so banyak mende juga lah aku tahu and dapat tengok harini.. contohnya aku dapat tgk sendiri duit dari alam bunian.. lepastu duit tarik (means duit2 dari sumber yang kurang betul ditarik oleh para pakar2 lah kan )... i dapat bau, tengok sendiri sanggul bunian.. and REAL ONE BURUNG CENDERAWASIH.. how osem is that? you tell me lah... kalau diberi kesempatan, aku macam boleh stay kat sana lelama just to know all stories about single items yang ada kat situ kutt.. dengan all pengalaman yang dorang harungi.. sangatlah menarik2 jiwa raga rasa macam nak join.. huhu, aku sememangnya amat berminat dengan alam mistik nih.. hohooo...


selain dari itu.. aku baru tahu adanya kelab underground untuk para seruling "flute" kut kat uthm nih where theyolls semua lepak dekat belakang tasik g3 untuk mempertajamkan lagi skills seruling theyolls.. hah, korang pun tatau kan sebenarnya?

iyelahh...aku punn baru tahu kut.. at that moment i tau all of this.. aku rasa sangat2 bersyukur sebab dapat folo this MHS things.. selain dapat berkenalan dengan ramai lagi memember yang osem posemm tapi aku juga dapat kenal dengan lebih mendalam UTHM nih dan juga people in it. betullah kata pepatah " tak kenal makan tak cinta" and betullah juga yang sebenarnya each of us ada cerita yang berbeza.. unik.


aku rasa bertuah dapat dengar pengalaman mereka semua.. i've gained something priceless kutt..if only aku tak join this event, i might not know lagi smpai saat nih kat mana location studio kebudayaan tuh.. i takkan tahu adanya kelas mistik2 tuh.. kelab seruling bagai..


semua rasa payah rasa cuti burned apa semua hilang sebab aku rasa aku dah punn memanfaatkan cuti aku denga join mende2 nih semua.. mana lagi nak dapat, after habis study.. aku takkan dapat lagi dah peluang cenggini..

ehh ehh, i have to go lah awopp.. semoga kita bertemu lagi. next entry, aku berZANJI akan post gambor plak.. so we will let the pictures tell it stories.. okeyh tak ? hehehe



mmmmuaaah, sayang uolls semua lah..

xoxo,
YUN

No comments:

Post a Comment