Translate

Friday, February 28, 2014

Kalau cakap,semua boleh

Manusia,senang bercakap. Saran itu ini. Mudah memang mudah. Si tuan badan nak melaksana tuh,kemain payah.

Kalau betul nak bantu,bantu betul betul. Bila org bitau tips..cara cara semua,bisinglah apalah.

Nak belajar bahasa,mudah. Asas dua,perbanyakkan menggunakan bahasa dalam daily life. Malu?

Ahh,persetankan malu. Malu dalam belajar,bodoh.

Dah pandai nanti,hilanglah malu tuh. Dari kau duk hold tak do something about it,sampai ke tua la kau malu.

Adik maneh.. Langgar jelah kalau nak cakap bi tuh. Grammar is the last part. Faham?

Aku tahu lah aku belajar.

Kau nak guna bi tuh vocabs kena banyak,baru boleh cakap. Grammar tuh org tak pandg sgt pun bila cakap..ada faham? Bila on paper,barulah kena pulun. Haihhh..

Payah cakap kalau pemikiran org lain2 nih. 

Fun tak fun. Yes aku tak fun. Sebab papa tak ajar tgk program tv apa semua yg xdatang benefits.

MLM apa semua tuh memang aku tak tengok. Maaplah.. Kau hambiklah fun tuh sensorang.

Aku nak pandai. I wannabe someone with brain and skills.

Entahlah..

Lain orang,lain pandangan.

No comments:

Post a Comment